2017. június 6., kedd

Szallós Kis Flóra: A jó boszorkány és a gonosz tündér

Lili egy réten sétált. Gondolkozott. Hiába. Keresztnevén kívül csak annyira emlékezett, hogy egy lágy hang azt súgja neki, hogy keressen barátokat. Szüksége is lett volna rájuk. Magányos volt. A színes virágokat, a rajtuk sürgölődő bogárkákat figyelte.
– Látom, sok dolgotok van. Nekem is van dolgom, az, hogy barátokat keressek.
A vadrózsabokor ágáról elrepült a pillangó. A tücsök erősen, ellenségesen ciripelt. A hangyák morzsákat hordtak be a bolyba.

– Sajnos úgy tűnik, ti nem akartok a barátaim lenni – mondta, ezzel elindult az erdő felé, amit a rét körülvett. Abban reménykedett, hogy itt talán talál valakit, aki a barátja lenne. Nem tudta, hogy ki ő, de azt tudta, ki akar lenni. Érezte, hogy az erdő sűrűjében valakinek szüksége van rá.
Szóval csak mendegélt, és én pedig éreztem, hogy most beleavatkozok a történetbe, eddig csak mesélő voltam, de most már igazi szereplő vagyok.
– Hahó! – kiáltotta Lili. Kicsit ijesztő volt ez az erdő. Hátranézett. Még látta a rét egy részét, még érezte a homlokán a napsugarakat. Egyet előre lépett, és mikor ismét hátranézett, már csak fákat látott. Továbbment.
– Hahó! Van itt valaki? Valaki, aki szívesen lenne a barátom?
Ismét zajokat hallott. Kicsit előrébb ment, és akkor egy fa tetején meglátott engem. Rajtam narancssárga, kék csíkos harisnya volt, narancssárga köpeny, kék süveg. Lilin egy sötétkék ruhácska, tarka csillagokkal.
– Ki vagy te? – kérdezte tőlem, és hozzátette: – Én Lili vagyok.
– Én, kedves Lili, Herbert vagyok, a dzabó nép öreg képviselője.
– Merre van a néped? – kérdezte Lili. – Errefele egy alakot sem láttam.
– A népemet elátkozta az erdőben lakó, gonosz Amália. Az erdő körül van az a szép rét, de a rét körül nincsen semmi. A semmi helyén régen egy kicsi falu volt. Abban a faluban éltek a dzabók. A dzabókat átváltoztatta az ányékaikká. Engem véletlenül hagyott meg. Így láthatom a népem szenvedését.
– Ők így nem árthatnak senkinek? – kérdezte Lili.
– Ha akarnának, sem tudnának bántani. Nem érinthetnek el, hiszen árnyékok. A környékről elűzték az állatokat, pedig nem akarták.
– Sajnálom. Nem lehet valahogy segíteni rajtuk?
– Talán Matilda tudna segíteni. Ő is itt lakik az erdőben, de kevesebb ereje van, mint Amáliának. Már évtizedek óta harcolnak egymással. Lehet, egy kis segítséggel sikerülne legyőznie Amáliát. Nekem eddig nem sikerült túljutni az erdő közepén élő oroszlánokon. Sokszor próbálkoztam. Talán neked sikerülne, de túl veszélyes.
– Én szívesen segítek, de csak egy kislány vagyok – mondta Lili. –  Te erősebb és okosabb vagy nálam.
– Igaz, hogy egy kislány vagy, de különleges. Szerintem nem véletlenül kerültél ide.
– Akkor indulok – mondta Lili. – Egy percet sem akarok elvesztegetni.
– Köszönöm – mondta Herbert, ezzel leugrott a fáról, és átölelte Lilit.
Lili elindult. Szavakba sem lehet foglalni, amit érzett. Szomorú volt, és boldog is, bátor volt, de félt is. És mindezekre a dolgokra nyomós oka is volt. Az erdő sötét volt és hűvös, csendes, félelmetes. Lili óvatosan lépkedte át a fák kiálló gyökereit. Hirtelen egy bokor mögül furcsa dolgot vett észre. Az árnyékokat látta. Táncoltak. Gyönyörű, szomorú táncot jártak. Felnőttek és gyerekek egyaránt, együtt. Hangtalanul táncoltak. Mintha egymás árnyékai lettek volna. Aztán egyszerre vége lett a táncnak. Egy ideig semmit sem csináltak, de aztán sírni kezdtek úgy, ahogy egy árnyék sírni tud. Lilinek összeszorult a szíve. Kirohant a bokor mögül. Az árnyékok észrevették, abbahagyták a sírást, és mind Lilire figyeltek.
– Ne csináljátok ezt! Nincs minden veszve. Én azért jöttem, hogy segítsek rajtatok. A barátotok vagyok. Megígérem nektek, hogy eljutok Matildához. Együtt legyőzzük a gonosz Amáliát, és ti visszakaptok mindent.
Lili kifújta magát. Észre se vette, hogy egy árnyék közeledik hozzá. Miután észrevette, kicsit megijedt, de nem hátrált. Az árnyék megérintette a vállát, mintha meg akarná simogatni. Legalábbis Lili látta, hogy az árnyék megérintette, de nem érzett semmit sem. Aztán az érnyék visszatért a társaihoz, és elindultak a Lili úti céljával ellentétes irányba. Most Lili kezdett el sírni. Az erdő sűrűjébe futott. Most érezte át igazán a dzabók fájdalmas átkát. Egyszer csak megállt. Leült egy fa tövébe. Abbahagyta a sírást és körülnézett. Az erdő közepén lehetett. Hiszen itt élnek az oroszlánok. És mihelyt ez eszébe jutott, szörnyű morgást hallott. Pillanatok alatt előtte termett két hatalmas oroszlán.
Az egyik teste zöld volt, sörénye lombkorona, a leveleken bogarak szundikáltak.
A másik teste kék volt, sörénye olyan, mint a nap sugarai. Minden lépésénél morajlott a föld.
– Mi az erdő királyai vagyunk – mondták egyszerre. – Ki vagy te, és mit keresel itt?
– Én Lili vagyok, Herbert barátja, azért jöttem, hogy segítsek az árnyékokon, hogy visszaváltozzanak igazi dzabókká.
– Aki az öreg Herbert barátja, az nekünk ellenségünk. A dzabók árnyékokká változtak, és idejöttek ebbe az erdőbe. Elűzték az állatokat, és ezzel mindent tönkretettek.
– Ti azt hiszitek, hogy a dzabók ezt így akarták? A gonosz Amália változtatta át őket a saját árnyékaikká. Elmegyek Matildához, és ketten legyőzzük Amáliát. Akkor az árnyékok visszaváltoznak, az állatok pedig visszajöhetnek. Láthatjátok, hogy jó szándékkal vagyok itt, akkor átengedtek?
– Átengedünk – mondta egyszerre a két oroszlán. – Járj szerencsével!
Lili tehát elment. Ment, határozott léptekkel. Tudta, hogy nagyon közel van Matildához és Amáliához. Egyszer csak zajokat hallott. Hangokat. És észrevette Matildát és Amáliát éppen harc közben. Volt egy boszorkány. A ruhája fekete volt, a haja fehér, az orra pedig kicsit görbe. A másik pedig egy tündér volt, ezüstös fehér ruhája volt, fekete haja és gyönyörű szép volt az arca. Egyszer csak megszólalt a tündér:
– Add fel, Matilda! – mondta gonosz mosollyal az arcán. – mindketten tudjuk, hogy úgyis én győznék.
Lili így hát meggyőződött arról, hogy neki egy gonosz tündérrel és egy jó boszorkánnyal van dolga. Remélve azt, hogy nem vették észre, Amália háta mögé férkőzött. De mikor már közel volt hozzá, Amália észrevette és egy gyenge varázsigét küldött rá. Lili hátraesett, és megütötte magát. De Matilda kihasználta ezt az alkalmat, és mivel Amália nem figyelt oda, egy ketrecet idézett rá. A földből gyökerek bukkantak elő, és fonódtak össze. Ez alkotta a ketrecet. A gyökerek az erdő minden dühét magukba foglalták. A ketrec törhetetlen volt Amália számára. Matilda Lilihez sietett. Felsegítette és meggyógyította őt a maradék erejével.
– Akkor te most visszaváltoztatod az árnyékokat igazi dzabókká? – kérdezte Lili.
– Én nem – mondta Matilda mosolyogva. – Már igazán semmi erőm sem maradt. Majd te!
És mielőtt Lili tiltakozni kezdett volna, hiszen neki semmi különleges ereje sem volt, Matilda megszólalt:
– Látod azt a virágot? – a ketrec felé mutatott.
A gyökerek közül egy gyönyörű virág nyílt ki. A virág tarka volt, apró szirmokkal.
Lili leszakította a virágot és odavitte Matildához.
– Fújd meg! – monda Matilda. – A virágban van Amália minden gonosz ereje. Fújd meg, és az átok megtörik, Amália minden gonosz tette semmissé válik, és jóra fordul.
Lili megfújta a virágot, a szél felkapta a kicsi szirmokat. Az erdőbe, a rétre, mindenhova eljutottak a tarka szirmocskák.
Ezután minden rossznak vége lett. A dzabók visszaváltoztak, és mind Lilit és Matildát ünnepelték. Elmentek az erdőből és visszaköltöztek a falujukba, ami most ott volt a nagy semmi helyén, mint ahogyan régen. Lilinek rengetek barátja lett, az öreg Herbertet is beleértve. Az erdőbe pedig visszajöttek az állatok, kinyíltak a virágok, és újra kirügyeztek a fák.


Szallós Kis Flóra
Brassai Sámuel Elméleti Líceum, Kolozsvár, VI. osztály

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Hősök és hősnők – Meseíró pályázat diákoknak

A Váróterem Projekt független színházi társulat és a Puck Bábszínház magyar tagozata meseíró pályázatot hirdet III–VII. osztályos, kolozsv...